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Fehlercodes: P018B und P069E

  • Hallo,


    ich habe seit gestern die folgenden Fehlermeldungen und die Motorkontrolllampe ist dauerhaft angegangen (kein blinken):


    - P018B dauerhaft, Fuel pressure sensor B - circuit range/performance

    - P069E bestätigt, Fuel pump control module - MIL activation requested


    Die Fehlermeldungen sind bei warmen Motor nach einiger Zeit im Autogas (LPG) Betrieb aufgetreten. Ich bin nach dem löschen der Fehler im Benzin Modus weitergefahren, aber auch da tritt der Fehler auf. Am heutigen Tage das gleiche Problem, nach ca. 35km mit Benzin, geht die Kontrolllampe wieder an.


    Der Motor läuft aber ohne Probleme und auch nicht unruhig oder so.


    Könnt Ihr mir weiterhelfen?


    Freue mich auf eine rege Beteiligung.


    Gruß

    Ronald

  • War das noch gleich ein Golf oder Passat?

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    • Offizieller Beitrag

    War das noch gleich ein Golf oder Passat?

    Da er nur ein Fahrzeug im Profil (links neben dem Beitrag) gelistet hat, wird es wohl der hier sein:


    Zitat

    Fahrzeug 1

    Chevrolet Express 1500 AWD

    5.3 Flexfuel V8, Modelljahr 2011

    Gruß Thomas

    ----------------------------------------------------------------------


    ...ein Problem, welches man mit Bordmitteln lösen kann, ist kein Problem.

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  • Lieber Moderator, wie allseits bekannt kann man dies Profil in der Telefon-Version NICHT sehen ;(


    :kruecke:

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    • Offizieller Beitrag

    Lieber Moderator, wie allseits bekannt kann man dies Profil in der Telefon-Version NICHT sehen ;(

    GRMPF.. Ja ist ja gut...


    Selbst im Profil steht es nicht in der mobilen Version drin, gerade gecheckt. - das lässt sich aber auch leider nicht ändern.


    AUSSER man schaltet die mobile Ansicht um in die Desktopansicht um, was aber mit unendlich viel Bildschirmscrollen verbunden ist und das lesen sehr anstrengend macht.

    Gruß Thomas

    ----------------------------------------------------------------------


    ...ein Problem, welches man mit Bordmitteln lösen kann, ist kein Problem.

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  • ja, sorry, ich war auch davon ausgegangen, dass ihr meine Profildaten sehen könnt, aber richtig, es ist immer noch der Chevrolet Express 1500 AWD 5.3 FlexFuel mit EZ 2011.

  • Moin Ronald,

    also dieser Sensor der dort Fehler meldet sitzt auf der Tankpumpengebereinheit.

    Es gibt da ein youtube zu welches erklärt, wie zu messen ist und was bei Deinem Fehler zu machen ist. Es ist etwas mit Arbeit verbunden........

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    Gruß Ingo


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  • also dieser Sensor der dort Fehler meldet sitzt auf der Tankpumpengebereinheit.

    Es gibt da ein youtube zu welches erklärt, wie zu messen ist und was bei Deinem Fehler zu machen ist.

    hapuuh


    Ingo, beide genannten Fehler haben überhaupt NICHTS mit dem Tank oder dem Tankdrucksensor zu tun!!


    Der Motor hat eine elektronische Benzindrucküberwachung mit Sensor im Railsystem. Da liegt der Fehler.

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  • Mir wurde das so nicht angezeigt. Es war bei der Aufschlüsselung des Fehlercodes P018B von dem Sensor der den Druck im Tank überwacht genannt. Okay, den Druck im Rail macht ja auch öfter im Gasbetrieb Probleme. Gestaltet sich hier aber offensichtlich anders....

    Gruß Ingo


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  • Ich schau mal heute Abend.

    Bin noch unterwegs.

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  • So, ich habe wieder die alten Seiten aufgesucht um Fehler auszudröseln.


    P069E :

    A stored code P069E means that the powertrain control module (PCM) has detected a malfunction with the fuel pump control module so that it has requested malfunction indicator lamp (MIL) illumination. The fuel pump control module is responsible for supply and regulation of voltage to the fuel pump relay and the fuel pump. Typically, the fuel pump controller is integrated into the PCM but it may also be a stand-alone module. The fuel pump provides pressurized fuel for the fuel injection system. It is most often located inside the fuel tank but may also be along the fuel rail. Diesel propulsion systems most often use high pressure pumps that are mounted on and driven by the engine. Each time the ignition is turned on (and the PCM is energized), multiple controller self-tests are performed. The fuel pump control module is included in these controllers. By performing internal controller self-tests, the PCM can monitor serial data that is carried over the controller area network (CAN) to ensure that on-board controllers are interfacing properly. If the fuel pump control module has requested that the MIL be illuminated, a code P069E will be stored and a malfunction indicator lamp (MIL) may be illuminated.


    P018E:

    This diagnostic trouble code (DTC) is a generic powertrain code, which means that it applies to OBD-II equipped vehicles that have a fuel pressure sensor (Chevrolet, Ford, GMC, Chrysler, Toyota, etc.). Although generic, the exact repair steps may vary depending on make/model. This code is not very common. Most modern vehicles are equipped with a fuel pressure sensor (FPS). The FPS is one of the main inputs to the powertrain control module (PCM) for fuel pump and/or fuel injector control. The fuel pressure sensor is a type of sensor called a transducer. This type of sensor varies its internal resistance in relation to pressure. The FPS is typically mounted to either the fuel rail or fuel line. Generally, there are three wires going to the FPS: reference, signal and ground. The sensor receives a reference voltage from the PCM (typically 5-volts) and sends back a return signal voltage that corresponds to fuel pressure. In the case of this code, the "B" indicates the problem is with a portion of the system circuit, instead of a particular symptom or component. Code P018E is set when the PCM detects an intermittent problem with the fuel pressure sensor. Related codes include P018A, P018B, P018C, and P018D.


    Begin and repairprocedure


    Begin by checking the fuel pressure sensor and corresponding wiring. Look for loose connections, damaged wiring, etc. If damage is found, repair as necessary, clear the code and see if it returns. Next, check for technical service bulletins (TSBs) regarding the issue. If nothing is found, you will need to move forward to step by step diagnosis of the system. The following is a generalized procedure, as testing for this code varies between vehicles. To accurately test the system, you'll want to refer to the manufacture's diagnostic flow chart. Check the wiring Before proceeding, you'll want to consult the factory wiring diagrams to determine which wires are which. Autozone offers free online repair manuals for many vehicles and ALLDATA offers single vehicle subscriptions. Check the reference voltage portion of the circuit With the vehicle ignition on, use a digital multimeter set to DC volts to check for reference voltage (usually 5 volts) from the PCM. To do this, connect the negative meter lead to ground and the positive meter lead to the sensor B+ terminal on harness side of the connector. If no reference signal is present, connect the meter set to ohms (with the ignition off) between the reference voltage pin on the fuel pressure sensor and the reference voltage pin on the PCM. If the meter reads out of limits (OL) there is an open circuit between the PCM and sensor that will need to be located and repaired. If the meter reads a numeric value, there is continuity. If everything is good up to this point, you'll want to check that there is power coming out of the PCM. To do this, turn the ignition on and set the meter to DC volts. Connect the positive meter lead to the reference voltage terminal on the PCM and the negative lead to ground. If there is not a reference voltage from the PCM, the PCM is probably faulty. However, PCMs rarely go bad, so it's a good idea to double check your work up to this point. Check the ground portion of the circuit With the vehicle ignition off, use a digital multimeter set to ohms to check for continuity to ground. Connect the meter between the fuel pressure sensor connector ground terminal and chassis ground. If the meter reads a numeric value, there is continuity. If the meter reads out of limits (OL) there is an open circuit between the PCM and sensor that will need to be located and repaired. Check the return signal portion of the circuit Turn the vehicle ignition off and turn your multimeter to the ohms setting. Connect one meter lead to the return signal terminal on the PCM and the other to the return terminal on the sensor connector. If the meter displays out of limits (OL), there is an open circuit between the PCM and sensor that must be repaired. If the meter reads a numeric value, there is continuity. Check the fuel pressure sensor reading against actual fuel pressure The testing done up to this point indicates that the fuel pressure sensor circuit is OK. Next, you'll want to check the sensor itself against actual fuel pressure. To do this, start by attaching a mechanical fuel pressure gauge to the fuel rail. Next, connect a scan tool to the vehicle and select the FPS data parameter for viewing. Start the engine while simultaneously viewing both the actual fuel pressure and the FPS sensor data on the scan tool. If the readings aren't within a couple of psi of one another, the sensor is faulty and should be replaced. If both readings are below the manufacture's fuel pressure specifications, the FPS is not blame. Instead, there is likely a fuel delivery problem, such as a failed fuel pump, that will require diagnosis and repair.



    Gruß Ingo


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  • Kurzfassung:

    - wenn ein scanner vorhanden ist, der die livedaten des FPS anzeigen kann, dann diese mit einem Benzindruckmanometer überprüfen.

    - Sensor tauschen (sofern Verkabelung ok ist). Kostet ca keine 20USD.

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  • Kurzfassung:

    - wenn ein scanner vorhanden ist, der die livedaten des FPS anzeigen kann, dann diese mit einem Benzindruckmanometer überprüfen.

    - Sensor tauschen (sofern Verkabelung ok ist). Kostet ca keine 20USD.

    Pfffffffffffffft


    :nixwieweg:

    Gruß Ingo


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